Vauva- ja perheuinti

Vauva- ja perheuinti on perheen yhteinen, iloinen puolen tunnin leikkihetki puhtaassa ja lämpimässä +32 asteisessa vedessä. Vauvauinnin tarkoituksena on, että lapselle muodostuu hyvä suhde veteen.

Koulutettu ohjaajamme ohjaa ryhmää ja jokainen perhe saa sekä itsenäistä uiskentelua sekä yksilöllistä ohjausta. Jokaisella tunnilla myös leikitään, lauletaan ja loruillaan yhdessä. Vauvauinnissa harjoitellaan mm. erilaisia asentoja, joissa vauvaa uitetaan. Sukeltamisen opettelu aloitetaan kannutuksella, jossa vettä kaadetaan vauvan päälle.

Vauvauinnin voi aloittaa lapsen täytettyä kolme kuukautta. Silloin lapsen valveillaoloaika on tarpeeksi pitkä, ja hän jaksaa liikkua enemmän. Lapsen tulee painaa vähintään 5 kg, jotta hän pysyy lämpimänä vähintään 32 asteisessa vedessä. Yläikärajaa vauvauinnin aloittamiselle ei ole.

Vauvauintiin voi ilmoittautua, vaikka lapsi ei täyttäisikään vielä aloituksen vaatimia kriteereitä. Tällöin toivomme merkattavaksi lisätietokenttään aloituksen ajankohdan. Hinta sovitaan aloituksen mukaisesti.

Vauva- ja perheuintiin voi osallistua mukaan koko perhe, joka tarkoittaa kaksi vanhempaa sekä 1 tai enemmän lapsia. (1 uimataidoton lapsi / aikuinen) Mikäli molemmat huoltajat eivät pääse jokaiselle uintikerralle mukaan, voi toisen tilalla olla mukana vaikka isovanhempi tai kummi. Vanhempien tulee huolehtia sisaruksista koko uinninajan ja kaikki toimivat samassa altaassa ohjaajan kanssa.

Vauvauinnissa veden puhtaus on turvallisuustekijä. Tämän vuoksi kaikkien uimareiden tärkeää peseytyä huolellisesti aina ennen uintia.  Suosittelemme myös vauvoille tiukkalahkeisia uimapukuja tai uimavaippoja.

Vauvauintiin ensikertaa saapuville on oma ryhmänsä klo 7.30-8.00, jossa ei ole mukana muita sisaruksia. Mikäli kyseisen ryhmän aika ei sovi, voi ilmoittautua myös muihin ryhmiin.

Toimintamme täyttää SUH:n turvalliselle ja laadukkaalle vauva- ja perheuinti toiminnalle asetetut vaatimukset.

Kevätkausi 2024:

lauantaisin

20.1.2024
27.1.2024
3.2.2024
10.2.2024
17.2.2024
9.3.2024
16.3.2024
23.3.2024
6.4.2024
13.4.2024
20.4.2024
27.4.2024 Valokuvaus
4.5.2024  Valokuvaus

Ryhmät:
1. ryhmä klo 7.30-8.00 (Vain aloittelijat)
2. ryhmä klo 8.00-8.30 (Aloittelijat + jatkajat)
3. ryhmä klo 8.30-9.00 (Aloittelijat + jatkajat)
4. ryhmä klo 9.00-9.30 (Aloittelijat + jatkajat)
5. ryhmä klo 9.30-10.00 (Jatkajat)

Paikka:
Heinolan uimahalli, Urheilukatu 3

Ryhmäkoko:
7 perhettä / ryhmä

Hinta:

140€ / kevätkausi (hinta sisältää uinti- ja ohjausmaksut, vakuutuksen sekä uintijaoston jäsenmaksun v. 2024)

Erämaksu:

20.1.-16.3.2024, 80€, eräpäivä 20.1.2024

23.3.-4.5.2024, 60€, eräpäivä 23.3.2024

Mikäli aloitatte vauvauinnin kesken kauden, maksu lasketaan aloituksen mukaisesti.

Hinta 10€ / kerta + 10€ jäsenmaksu

Infotilaisuus järjestetään Heinolan uimahallin kabinetissa maanantaina 8.1. klo 17.00.

Ilmoittautuminen 1.12.2023  alkaen tästä

Lisätiedot:
heinolaniskuuinti@gmail.com

Infotilaisuus:
Ennen vauva- ja perheuintien alkua järjestämme infotilaisuuden Heinolan uimahallilla, jossa kerromme kaikki tärkeät ennakkotiedot vauva- ja perheuintiin liittyen. Infotilaisuudessa osallistujilla on mahdollisuus kysyä ja jutella vauva- ja perheuinnin ohjaajan kanssa. Lisäksi jokainen osallistuva perhe saa kirjallisen materiaalin sekä ovi- ja porttikortit, joilla kuljetaan suljetussa olevaan uimahalliin.

Ennen vauva- ja perheuintien alkua vauvalle olisi hyvä hankkia:
-kertakäyttöinen uimavaippa / kestouimavaippa ja uima-asu tai vaippauimapuku
-kosteussuoja turvakaukaloon

Mikäli toimintamme ei pääse alkamaan ilmoitettuna ajankohtana:
Mikäli emme pysty aloittaa toimintaamme ilmoitettuna ajankohtana meistä riippumattomista syistä, pyrimme siirtämään ryhmien aloitusta eteenpäin. Mikäli toimintaa ei voida käynnistää ollenkaan, ei maksuja tarvitse maksaa. Voit ilmoittautua mukaan, mutta maksathan maksun vasta kun tiedät ryhmän käynnistyvän.

Mikäli toimintamme keskeytyy kesken harjoituskauden:
Emme korvaa tai palauta kausimaksuja, mikäli toimintamme keskeytyy meistä riippumattomista syistä kesken harjoituskauden. Maksun voi kuitenkin maksaa erissä, jolloin mahdollisen keskeytyksen tullessa käymättömiä kertoja ei tarvitse maksaa.

Kurssin peruuttaminen osallistujan toimesta:
Ilmoittautuminen on sitova. Veloitukseton peruutus on mahdollista viikkoa ennen kurssin alkua. Peruuttamattoman kurssin laskutamme kokonaisuudessaan.

Yksittäiset poissaolot osallistujan toimesta:
Emme hyvitä yksittäisiä poissaoloja. Yli kolme harjoituskertaa kestävät poissaolot hyvitämme lääkärinlausuntoa vastaan mikäli meillä ei ole tarjota korvaavia kertoja.

Ryhmän aloitus kesken kauden:
Mikäli lapsi täyttää 3kk kesken vauvauintikauden, voitte varata paikkanne ilmoittautumalla mukaan vauvauintiin.
Lisätkää lisätietokenttään aloittamispäivämäärä ja olkaa yhteydessä vauvauinnin hinnasta, joka lasketaan aloituksen mukaisesti heinolaniskuuinti@gmail.com.

Vakuutukset: Maksu sisältää vakuutuksen vauva- ja perheuinnin ajalle.